De Everglades

Temp: 30gr C
Aantal km: ongeveer 300
Datum: 27 april 2013
Locatie: Everglades

Goed (en lang) geslapen vanacht. Lekker uitgerust en eigenlijk direct gewend aan het tijdsverschil. Vandaag zijn we eerst naar de prachtige natuur in de Everglades gegaan. Vanuit Miami richting Homestead en Florida City gereden en via de 9336 richting Everglades. We komen als eerste een Alligator Farm tegen. Wel geinig. We beginnen dus met de alligators in gevangenschap... Iets minder spannend als dat je ze in het wild ziet, maar we bouwen het langzaam op :). Ook leuk: airboat rides door de Everglades! Als eerste even naar de 'snake show'. Nuttige informatie ook over welke slangen er in Florida leven, welke giftig zijn en wat te doen als je er eentje tegenkomt. Ergens aan het einde van de show vroeg de presentator om een vrijwilliger in de zaal. Helaas moest het een kind zijn, want ik als slangeliefhebber had mijn arm al in de lucht... Toen heb ik Wes maar naar voren geschoven. Hahaha. Als eerst moest Wes even grabbelen in een zak om er een python uit te halen. Terwijl hij deze aan het publiek toonde, kwam de presentator, buiten het gezichtveld van Wes, met een 3 meter lange boa en legde deze om Wes z'n nek. Mooie foto's :) Wes had de tijd van z'n leven.

Na de snake show met de airboat door het moeras van de Everglades. Ontzettend gaaf! We zaten op de eerste rij (de 'Tsunami row') en inderdaad: hele golven water naar binnen en als je net op de verkeerde plek zat werd je goed nat... Toch Wes? :) Ook nog een kleine alligator vastgehouden tijdens de alligator show en daarna weer op pad.

Als laatste van de dag hebben de Anhinga trail gelopen. Heel veel wildlife! Alligators, schildpadden, 'snake birds', tropische vissen, etc. Mooi stukje natuur. Zie ook de foto's.

Het is nu weer 20:00 uur en we gaan maar weer eens eten.

Morgen richting Miami Beach.
SDW

1. Ineke:
    29 april 2013
    Hoi allemaal,
    Wat hebben jullie al weer veel gedaan.
    Leuk hoor.
    Diana voor vandaag (29) gefeliciteerd en maak er daar een fijne dag van.
    kus
  2. Teus en Dinie:
    29 april 2013
    Diana gefeliciteerd met je verjaardag,en een fijne dag.
    Geef Wesley ook een dikke knuffel,en nog een mooie vakantie.

gr. Teus en Dinie